MOJE JA



Warsztaty rozpoczęły się od pokazu multimedialnego, który przybliżył dzieciom historię pisma, zostały wyjaśnione takie pojęcia jak: pismo obrazkowe, hieroglify, pismo klinowe, czcionka drukarska, druk książek. Uczniowie po teoretycznym wprowadzeniu wykonali prace liternicze ukazujące ich imiona. Głównym celem pracy było stworzenie nieTYPOwych liter, których forma, kolor, kształt, będą oddawały charakter autora.
 
Scenariusz warsztatu
Temat: Forma imiona
Cel zajęć
- przybliżenie uczestnikom pojęć: krój pisma, pismo obrazkowe, hierogliwfy, pismo klinowe, czcionka 
- wyjaśnienie uczestnikom co to forma litery 
- wprowadzenia uczestników w świat liternictwa i typografii
- przybliżenie postaci Johanesa Gutenberga
- zwrócenie uwagi uczestników na formę, wartości linearne, proporcje litery
- rozbudzenia wrażliwości twórczej
- rozwijanie umiejętności rysunkowych
- zwrócenia uwagi na pojęcia związane z dekoracyjnością liter 
Czas trwania warsztatów: 2 godziny
Uczestnik po zajęciach:
- potrafi zaprojektować dekoracyjną literę
- zna pojęcia dotyczące kroju pism
- potrafi scharakteryzować pojęcia: krój pisma, pismo obrazkowe, hieroglify,
pismo klinowe, czcionka 
- zwraca uwagę na budowę i proporcje liter
Metoda pracy:
- wykład z elementami prezentacji
- rozmowa, omówienie realizowanego zadania
- ćwiczenia, warsztaty twórcze
Formy pracy:
- praca indywidualna
Materiały dydaktyczne:
- prezentacja multimedialna
- przykłady prac
- linki do storn internetowych z przykładami prac graficznych
Materiały potrzebne do realizacji zadania:
- kolorowe kartki A4
- kredki, ołówki, flamastry,
- markery

GALERIA PRAC projekty wykonane przez dzieci z I klasy Szkoły Podstawowej z Zespołu Szkół Muzycznych w Toruniu.
















 

Komentarze