Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie plakatu typograficznego dla wybranego gatunku muzyki, zespołu lub wykonawcy. Litra, jej kształt, grubość, kolor, światło, stały się elementem budującym obraz plakatu. Wielu polskich jak i zagranicznych plakacistów projektuje typoPlakaty, w których litera tworzy napięcia, rytm, dynamikę, kształt liter i ich kolor oddają charakter danej treści. Szczególnie intersujące przykłady literniczych plakatów można znaleźć w twórczości takich artystów grafików jak: David Carson, Niklaus Troxler, Hakobo, Waldemar Świerzy, Jan Młodożeniec, Piotr Młodożeniec czy projektantów młodszego pokolenia m.in.: Hakobo, Michał Kacperczyk, Nikodem Pręgowski.
Scenariusz warsztatu
Temat: Plakat typograficzny
Cel zajęć
- przybliżenie uczestnikom pojęcia plakat typograficzny
- wyjaśnienie uczestnikom co to jest plakat typograficzny
- wprowadzenia uczestników w świat typografii
- przybliżenie twórczości wybranych grafików, plakacistów, typografów:
Stefan Sagmaister, Hakobo, Troxler, David Carson
- zwrócenie uwagi uczestników na wartości linearne i proporcje litery
- rozbudzenia wrażliwości twórczej
- rozwijanie umiejętności graficznych
- zwrócenia uwagi na pojęcia związane z kompozycją plakatu
- doskonalenie umiejętności graficznych w programie do grafiki wektorowej
Czas trwania warsztatów: 2 godziny
Uczestnik po zajęciach:
- potrafi zaprojektować plakat typograficzny
- zna zasady tworzenia plakatu typograficznego
- potrafi scharakteryzować pojęcia: plakat typograficzny, układ literniczy
- zwraca uwagę na budowę i proporcje liter
- zna twórców, grafików, projektantów plakatów typograficznych
- potrafi używać podstawowe narzędzia programu do grafiki wektorowej
Metoda pracy:
- wykład z elementami prezentacji
- rozmowa, omówienie realizowanego zadania
- ćwiczenia, warsztaty twórcze
Formy pracy:
- praca indywidualna
Materiały dydaktyczne:
- prezentacja multimedialna
- przykłady prac
- linki do storn internetowych z przykładami prac graficznych
Materiały potrzebne do realizacji zadania:
- komputer
- program do grafiki wektorowej
- tablet graficzny
- kartki i ołówki do szkiców
GALERIA PRAC projekty wykonane przez młodzież III klasy kierunku Technik Fotografii i Multimediów z Zespołu Szkół Przemysłu Spożywczego i VIII LO w Toruniu.
Scenariusz warsztatu
Temat: Plakat typograficzny
Cel zajęć
- przybliżenie uczestnikom pojęcia plakat typograficzny
- wyjaśnienie uczestnikom co to jest plakat typograficzny
- wprowadzenia uczestników w świat typografii
- przybliżenie twórczości wybranych grafików, plakacistów, typografów:
Stefan Sagmaister, Hakobo, Troxler, David Carson
- zwrócenie uwagi uczestników na wartości linearne i proporcje litery
- rozbudzenia wrażliwości twórczej
- rozwijanie umiejętności graficznych
- zwrócenia uwagi na pojęcia związane z kompozycją plakatu
- doskonalenie umiejętności graficznych w programie do grafiki wektorowej
Czas trwania warsztatów: 2 godziny
Uczestnik po zajęciach:
- potrafi zaprojektować plakat typograficzny
- zna zasady tworzenia plakatu typograficznego
- potrafi scharakteryzować pojęcia: plakat typograficzny, układ literniczy
- zwraca uwagę na budowę i proporcje liter
- zna twórców, grafików, projektantów plakatów typograficznych
- potrafi używać podstawowe narzędzia programu do grafiki wektorowej
Metoda pracy:
- wykład z elementami prezentacji
- rozmowa, omówienie realizowanego zadania
- ćwiczenia, warsztaty twórcze
Formy pracy:
- praca indywidualna
Materiały dydaktyczne:
- prezentacja multimedialna
- przykłady prac
- linki do storn internetowych z przykładami prac graficznych
Materiały potrzebne do realizacji zadania:
- komputer
- program do grafiki wektorowej
- tablet graficzny
- kartki i ołówki do szkiców
GALERIA PRAC projekty wykonane przez młodzież III klasy kierunku Technik Fotografii i Multimediów z Zespołu Szkół Przemysłu Spożywczego i VIII LO w Toruniu.
Komentarze
Prześlij komentarz